Betala direkt från provrummet

Mycket av de digitala framsteg som sker just nu i modevärlden, sker i butikerna. Vilket är glädjande eftersom att shoppa (och prova) i butik kan vara minst sagt påfrestande. I förra veckan skrev jag om Neimann Marcus interaktiva spegel. Men redan i november hakade även designern Rebecca Minkoff (i samarbete med e-bay) på med ett digitalt koncept i sin flaggskeppsbutik i New York. På svenska Buzzter kan man kolla in en demovideo från butiken. Och visst är det lätt att förföras av jätteskärmen i butiken där man kan toucha fram kollektionsbilder och det senaste inom sociala medier.  Men det skiljer sig ju föga från att sitta och surfa på sin egen telefon eller dator.
Dock: En fin liten funktion är att man via skärmen kan klicka hem de produkter man är intresserad av, och beställa dem till provrummet. När provrummet är färdigladdat med det man vill prova, får man ett sms. Väl på plats där inne kan man beställa in andra storlekar och färger på plaggen eller kalla på en stylist för stiltips. Är man nöjd med det man provat kan man direkt skicka en order till kassan – och betala – innan man ens krånglat sig ut därifrån.
Det är just den här smidigheten som varje provrum behöver. Jag hoppas att dessa blir standard i varenda provrum innan året är slut.
Här kan du se hur det funkar.
rebecca minkoff interactive

 

Rebecca Minkoff

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s