Kejsarens nya kläder?

Det blir inte en modeprodukt bara för att man säger att det är en. Eller? Hur stark är övertalningens kraft? Varumärkets? Sammanhangets? Saker jag funderar på denna tisdag i mars, post Apple Watch-presentationen.
Klart är i alla fall att modebranschen laddar järnet för att sälja in klockan som en modeprodukt. Den 10 april ska den visas upp under glamourösa upplevelseformer på modepalatsen Galeries Lafayette i Paris, Isetan i Tokyo och Selfridges i London. Specialbelysning, animationer och assistenter redo att låta dig prova en, finns bland godsakerna, enligt WWD. När försäljningen sedan drar i gång i slutet av april radar modebutikerna upp sig för att stå till tjänst: Colette i Paris och Dover Street Market i London är bara några.
Kommer konsumenterna ens att ha en chans att själva avgöra om Apple Watch är fashionabel eller ej?
Har man någonsin det?
Alla dessa frågor.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s