Variation nyckeln till säljbara wearables

Alla talar om osynlighet just nu, när det gäller bärbar teknik. Och det som inte ska synas är tekniken. Den ska vara där, den ska vara avancerad och den ska fungera. Men allt som betraktaren ska se är, för att ta ett exempel, en snygg klocka. Ett annat nyckelord som naturligt seglar upp i det här sammanhanget är därmed variation. Den genomsnittlige konsumenten kommer ju troligtvis att hålla sig med en smart klocka, inte flera. I dagsläget kan man bara välja utseende på sin enhet vid själva inköpstillfället, inte efter. Men det troliga är att bäraren kommer att vilja byta armband efter humör och efter klädsel. Lägger man lite krut på möjligheten att customisera, kan man mycket väl ha hittat nyckeln till succé för wearables.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s