Vad händer med Purple by Artefact?

Det är mycket som kommer och går i floden av nya smarta prylar. Vissa lyckas, andra inte. Det är inget konstigt med det. Men en grej jag undrar vad som händer med, är Artefacts smarta halsband Purple. Själva hänget på halsbandet är en medaljong som kan öppnas och på den lilla skärmen innanför locket kan man lagra och visa bilder och sms.
Purple är ett av dessa projekt som, i likhet med antismartphonen Runcible, mer syftar till att banta ner flödet av information, än att öka det. Tanken är att låta bäraren ha det hen tycker är allra viktigast nära sig, hela tiden (bilder, kontakter med sina närmaste, etc). Jag gillar den tanken. Dessutom har de verkligen lyckats med designen.
Så sent som i höstas letade de fortfarande finansiärer, men sedan dess har jag inte sett några nyheter. Kanske är det svårt att få en sådan här produkt att slå i bruset av produkter som kan göra allt och lite till? Jag vet inte. Men jag hoppas att de lyckas, för den här känns användbar på riktigt.
Purple locket personPurple locket gruppPurple locketPurple by Artefact

Kommentera

