Ska Apple lyckas behålla modevärldens intresse?

Det började så bra. Apple slog på stor-charmen och lyckades intala alla från superdesignern Karl Lagerfeld till Vogues Anna Wintour att Apple Watch var Grejen. Det var flersidiga uppslag i Vogue och det var supermodeller som hjälpte till med lanseringen och alla verkade så… ja, överens.
Men nu frågar man sig ju hur länge den magin kommer att bestå. Om den inte redan falnat. För när det gäller klockans modegrad kan jag inte minnas att jag hört många (om ens några) positiva omdömen sedan den stora lanseringen. ”För klumpig”, ”för tung”, ”påminner för mycket om en handklov” känns ju inte… spot on direkt. Vid den stora butikslanseringen på Dover Street Market i London härom dagen väntade dessutom ungefär 20 pers i kön (varav endast några, enligt rapporter, fick sägas tillhöra gruppen ”fashionistas”).
Det ska bli intressant att se vilken strategi Apple ska välja framledes. För det där nödvändiga Begäret, som är nyckeln till allt bra mode, har de inte lyckats frammana.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s