Massdata är snyggare än man tror

Att data kan vara användbar vet vi. Men kan data också vara vacker? Ja, absolut. Den brittisk/amerikanska shoppingsajten Lyst tog all data som de får in från de många varumärken de har under sin flagg och visualiserade i en animerad installation. I projektionen som visades upp i en lokal endast upplyst med stearinljus, kunde besökarna konkret se hur data rann in från de olika märkena in till Lyst. Rätt fascinerande ändå.
Se filmen här.
Skärmavbild 2015-05-19 kl. 10.53.30

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s