Jag printar mina egna bågar, tack!

Att hitta glasögonbågar som både passar och uppfyller ens estetiska önskemål är ingen picknick. Fråga mig, jag är på ständig jakt. Men där hoppas jag att 3D-printing kommer in som en räddande ängel i större skala framöver. I mitt drömframtidsscenario skulle optikerkedjorna ha 3D-printers stående i butiken där kunderna både skulle kunna skriva ut proffsdesignade och egendesignade bågar. Tänk all lagerplats de skulle spara! Och pengar och resurser inte minst. Men vi säger så då? Bra. För inspiration, kolla in den finske industridesignern Pekka Salokannels snygga 3D-printade bågar för Colours of Birch:

 

  

Kommentera

