Jahaja, här sitter jag och velar angående en väska

ENGLISH VERSION BELOW. Börjar det här med väskor som kan ladda telefonen kännas lite första kvartalet 2015? Men eller hur. Tacka vet jag väskor som kan det OCH ändra färg på beställning. Skämt åsido, en sådan väska finns nu i alla fall och Van Der Waals heter företaget som har tagit fram den. Förutom att ladda elektroniken kan den alltså via en smartphone-app ändra färg och även skicka ut en flash när telefonen ringer.
Och min hjärna velar. Kvalar denna in under de här lite lökiga uppfinningarna som det går tretton på dussinet av på Kickstarter, eller är den egentligen helt okej?
För det är något med detta som stör mig. I teorin är det förstås kanon med saker som kan ändra färg. Praktiskt, liksom. Och jag har ju sannerligen varit en av förespråkarna för sådana funktioner hittills. Men illgrönt, neonrosa eller signalblått på något som aspirerar på att vara en lyxväska? Jag vet inte jag. Det är väl inget jag går igång på helt enkelt. Men det kanske bara är jag som har överdoserat på tech-väskor på sistone.
Skärmavbild 2015-06-23 kl. 22.16.17Skärmavbild 2015-06-23 kl. 22.15.52
Van Der Waals Bag.

Here I am, not making my mind up about a bag
So, is this whole ”bags who can charge your phone”-routine starting to feel like the first quarter of 2015? Well, yeah. What I want is a bag that can do that AND change colour. Jokes aside, this bag exists and Van Der Waals created it. Aside from charging your electronics this bag can also change color via a smartphone app and also has the ability to flash whenever the phone rings.
And my brain just can’t make up its poor mind. Is this one of the cheesy things that are a dime a dozen on Kickstarter, or is it in fact totally ok?
Because there is something about this that disturbs me. In theory it’s great, of course, with things that can change colour. Practical, you know? And I certainly have been one of the advocates of this funktion before. But bright green, neonpink or signal blue on a bag that aspires to be a luxury bag? I don’t know. It doesn’t really do it for me I guess. But maybe I have just overdosed on tech bags lately.

One thought on “Jahaja, här sitter jag och velar angående en väska

  1. Pingback: Ny app anpassar smartklockan efter garderoben | Stil & Teknik

Kommentera

