Fånga möjligheterna på The Conference

Världen är komplex. Men i komplexiteten finns också möjligheterna och nu gäller det bara att förs dem samman. Och ungefär detta ägnar man sig åt på The Conference som startade i Malmö i dag. Själva konferensen pågår i dag och i morgon med 50 talare inom allt från wearables-design till hjärnforskning. Under resten av veckan anordnas också en rad sidoaktiviteter som workshops och olika festligheter. Själv blev jag ju en aning eld och lågor när jag såg programmet – jag menar, Adam Prudens föreläsning om drönare och hur de kan kopplas till mode och kroppen eller Laura Michelle Bermans checklista för hur man designar wearables – det är ju precis mina ämnen! Så jag riktar mig nu direkt till arrangörerna när jag säger: We should talk! 

Kommentera

