Nya smartringen: snygg men överdimensionerad

Neyya har lanserat en riktigt lovande smart ring. Den kopplas till telefonen eller datorn och hjälper i stort sett till med det vanliga; att ta samtal, göra påminnelser och byta låt till exempel med de vanliga tap- och swipe-gesterna. Den fungerar också som remote till presentationer (Keynote, Powerpoint, etc), en grej jag gladeligen skulle ha använt på mitt senaste framträdande om jag vetat om den. Jag gillar att de har satsat på ett stilrent unisex-utseende på ringen eftersom den då blir lättare att bära i olika sammanhang utan att bli alltför uppenbar. Tyvärr lider den dock av samma utseendemässiga åkomma som många andra wearable tech-prylar: den är gigantisk.
Visst, på en större mans-hand kan den väl gå an, men på mig som har händer som en mellanstadieelev skulle det se downright bananas ut, tyvärr. Jag gillar verkligen idén med en smart ring, men jag slår inte till förrän tekniken krympt.
woman_sideways_bgman_formal_bg
Titanium_Ring_LaptopGold&Titanium_with LED
Foto: Neyya

 

New smart ring: handsome but overdimensioned
Neyya launched a pretty promising smart ring. It connects to your phone or computer and basically helps with the regular stuff: calls, reminders and switching songs with the usual tap- and swipe-gestures. It also works as a handy remote for presentations (Keynote, Powerpoint etc), something I would gladly have used in my latest presentation, had I known about it. I like the sleek unisex design, as it makes it easier to wear in different situations without getting too obvious. Unfortunately it suffers from the same esthetic flaw as many other wearable tech gadgets: it’s gigantic.
Sure, on a larger male wrist it might work, but on me who has hands the size of an eleven year-old it would look downright bananas, I’m afraid. I really like the idea of a smart ring, but think I’ll just wait until the tech shrinks.

Kommentera

