Iris Apfel + wearable tech = Jajamen!

94-årig modeexcentriker som designar hypermoderna smartarmband? I like it! Den oefterhärmliga Iris Apfel, stilikon i ordets rätta bemärkelse, har nu inlett ett samarbete med wearable tech-märket Wisewear (som jag skrivit om tidigare här). Drottningen av accessoarer – som designat tre armband – kommer sannolikt att ge varumärket den o, så viktiga fashion cred ett wearable tech-märke behöver.
– Om en teknik ska sträva efter att rädda mitt liv, då ska den också få mig att se bra ut under tiden, säger hon till Mashable.
Självklart ska Apfel också vara med och designa även till framtida kollektioner och utlovar då även halsband, bältesspännen, broscher och andra accessoarer. Det är ingen vild gissning att det kommer att blir något utöver det vanliga. Som hon själv säger till Mashable:
– Teknik mäts efter sin förmåga att uppfinna något nytt, meda mode mäts efter sin förmåga att introducera design som kan hålla för evigt. Nyheter kan tävla med morgondagen, men att skapa något klassiskt är en tidlös uppfinning.
Iris ApfelIris Wisewear
Photo cred: Wisewear.com
Iris Apfel + wearable tech = Oh, yes!
A 94 year old fashion eccentric designing ultra modern smart bracelets? I like it! The inimitable Iris Apfel, style icon in the right sense of the word, is now cooperating with wearable tech brand Wisewear (which I’ve written about here). The queen of accessories – who has designed three new bracelets – will probably give the brand the oh, so important fashion cred a wearable tech brand needs.
– If a technology is going to strive to save my life, then at least take the next step to make me look good while doing it, she says to Mashable.
Of course Apfel will be designing for future collections as well, and will include necklaces, brooches, and other accessories. I’m guessing it’ll be something out of the ordinary. Iris Apfel:
– While technology is measured by the ability to invent something new, something novel, fashion is measured by the ability to introduce a design that can remain forever classic. Novelty can compete with tomorrow, but to create something classic is timeless innovation.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s